Jak na automatizace – 4. díl: Proč?

Původně jsem myslel, že tento miniseriál bude mít tři díly. Komu? Kdy? Co a jak?, ale když jsem ho dopsal, napadlo mě ještě jedno téma. A to Proč? Pár odpovědí na „proč“ byste už v předešlých článcích našli. Rozhodl jsem se je ale sepsat a rozvést. Pomohou vám v rozhodování, zda se automatizacemi vůbec zabývat.

1) Automatizace pracují za vás
Už mi to přijde jako klišé, protože to píšu a říkám všude. Z mého úhlu pohledu je to jeden z největších benefitů. Pracují brzo ráno i v noci. Když jste na dovolené nebo na procházce v lese. Pořád.
Ale k tomu, abyste se mohli radovat z výsledků, které vám automatizace přinesou, je potřeba dobře promyslet strategii a otestovat svoje hypotézy. Ne vždy bude nápad, který vám na první pohled přijde jako skvělý, hned fungovat. Nepodceňujte to a své nápady testujte a pokuste se najít co nejlepší řešení. Napište si několik předmětů / preheaderů, vyzkoušejte různé textace e-mailu, různé obrázky, barvy, délky, formy… a ujistěte se, že to, co jste vymysleli, je skutečně nejlepší možnost.

2) Zlepšují vaši reputaci
Jde o to, že čím více vaši zákazníci otevírají a reagují na vaše e-maily, tím více stoupá vaše důvěryhodnost jako odesílatele z pohledu serverů doručovatele.
Dobře postavené autokampaně pro zákazníky bývají zajímavější a otevírají je více než běžné hromadné newslettery.

3) Budují váš „brand“ coby odesílatele
Je to podobné jako s reputací, ale z tohoto úhlu pohledu vás nehodnotí algoritmus, ale přímo zákazníci. Čím více budou vaše sdělení pro zákazníky zajímavá (relevantní), tím více je budou otevírat a reagovat i na jiné newslettery, které posíláte.

4) Vytěžíte celý potenciál e-mailingu
Pokud máte zákazníkům co poslat (vězte, že ve většině případů máte) a automatizace nepoužíváte, je to jako byste jeli v autě na půl plynu. Většina nástrojů pro hromadné odesílání e-mailů (ESP) automatizace podporuje a i když je nepoužíváte, tuto funkci stejně platíte. Je škoda ji nevyužít.

5) Skýtají velké možnosti
Jak už jste se mohli dočíst v předešlých článcích, zautomatizovat jde opravdu hodně věcí a můžete je používat nejenom pro podporu obratu a konverzí. Své uplatnění najdou i v péči, budování brandu, zákaznické zkušenosti,…

To je z této minisérie o automatizacích vše. Pusťte se do toho… Kdybyste si nevěděli rady a radši byste to nechali na někom jiném, napište mi. Rád vám pomohu. Nezaujatý pohled zvenčí může přinést mnoho zajímavých příležitostí.

Zatím sem nikdo nic nenapsal. Buďte první :-)

Napište komentář