IEA19 a 2. místo v za kampaň „upozornění na relevantní slevu“

Ve spolupráci s Targito jsme se letos přihlásili do soutěže efektivity online kampaní. V Lékárna.cz jsem připravoval velmi zajímavou personalizovanou kampaň. Věřili jsme, že má šanci na úspěch a vyšlo to. Umístili jsme se v kategorii E-mailové kampaně na druhém místě.

Z ocenění mám velkou radost. Je to pro mě osobní úspěch, je to výsledek fantastické spolupráce s Targito a v neposlední řadě mě to těší za Lékárna.cz, která mi dala prostor tuto kampaň realizovat. Letos to je už 20 let, co se Lékárna.cz aktivně snaží inovovat lékárenství. Věřím tomu, že i tento malý dílek skládačky ji posunul zase o kousek dál.

 

100% personalizované upozornění na relevantní slevu

Podrobně jsem o kampani přednášel minulý týden na prvním ročníku konference E-mail Restart.

Inspirací pro tuto automatizaci byl opuštěný košík. Ten totiž v Lékárna.cz velmi dobře funguje. Položil jsem si tedy otázku, proč tomu tak je. Dle mého názoru kvůli tomu, že ho zákazníci prvoplánově nevnímají jako prodejní aktivitu, ale spíš jako pomoc. Je silně relevantní a personalizovaná. Zákazník tam vidí to, co si skutečně do košíku vložil. Hledal jsem tedy prostor, v němž by šla využít podobná logika. Něco, co bude silně prozákaznické a s potenciálem ke konverzi. Našel jsem ho v přeceňování produktů.

Každý týden totiž začíná mnoho nových akcí a já jsem si říkal, že by bylo fajn o tom informovat zákazníky, kteří v minulosti o dané produkty projevili zájem a nekoupili si je. Zároveň na Lékárna.cz běží dynamická cenotvorba, takže se ceny teoreticky mohou měnit i v průběhu dne s ohledem na vývoj trhu. A v tom jsem viděl dobrý potenciál.

Vytvořili jsme tedy logiku, která v pravidelných intervalech sleduje, jaké produkty se zlevnily a jací zákazníci si je v minulosti prohlíželi a zároveň nenakoupili. To nám pravidelně vytváří segmenty pro rozesílky. Každému zákazníkovi se pak individuálně sestaví e-mail s produktem / produkty, které si prohlížel.

Automatizace se těší fantastickým výsledkům. Open rate se díky dynamickému předmětu dlouhodobě drží mezi 60 – 70 % (bez jakékoliv další segmentace) a click rate kolem 17 %.

Předmět se skládá ze tří proměnných: výše slevy, oslovení (pokud ho známe) a názvu produktu.

 

SLEVA 15 % pro vás, Petro, na ECODENTA Černá bělící zubní pasta 100 ml

 

Kromě toho se z této kampaně nikdo neodhlašuje. Opravdu. Za poslední tři měsíce nemá ani jeden unsubscribe. To vše dohromady potvrzuje, že je pro zákazníky velmi relevantní.

💡 TIP: kdybyste plánovali podobnou automatizaci, doporučuji si pro aktualizaci cen vytvořit extra feed. Obzvlášť pokud máte v nabídce hodně produktů. Například jen ve formě ID + cena. Ušetříte svou databázi při jeho generování a zároveň lze rychle zpracovat a nezabírá tolik místa.

V nastavení kampaně jsme pak experimentovali s časem odeslání, výší minimální slevy (aby se neposílali produkty zlevněné o 1 %) a tím, jak dlouho se má koukat zpětně.

Automatizace jsou skvělá věc a jde toho v nich dělat opravdu hodně. Od úplných základů (připomínka nákupu) až po složité scénáře. Odpovědi na to, jaké dělat, najdete v datech. Sbírejte je, vytvářejte hypotézy a zkoušejte své nápady. Ne vždy možná budou fungovat, ale když budete vytrvalí, vyplatí se to.

Pokročilé automatizace můžou podpořit i váš e-shop. Napište mi, pomůžu vám.

✏️ Přečte si 4 dílný miniseriál o automatizacích napsal na mém blogu.

 

 

Štítky:
2 Comments
  • Michaela

    26 července, 2019at9:12 pm Odpovědět

    Můžu se zeptat, jak jste na zákazníky dostal email? Šlo již o registrované, kteří souhlasili se zasíláním newsletteru? Jak se propojí Mailchimp s daty z webu? Umím na takové zákazníky cilit PPC, ale email vůbec nevím jak. Moc díky!!

    • janek

      27 července, 2019at12:50 pm Odpovědět

      Dobrý den, Michaelo,
      děkuji Vám za komentář. Ano, jednalo se o zákazníky, kteří jsou přihlášeni k odběru obchodních sdělení. Možností je několik. Buďto prostřednictvím API nebo přes import kontaktů.
      Co se cílení týče, přesně nerozumím na co se ptáte. Jestli máte na mysli automatizace, mrkněte můj blog. Napsal jsem miniseriál o automatizacích, kde je to v jednoduchosti popsané. Pokud myslíte spíš jednorázové rozesílky, můžete si na základě dat, které o svých kontaktech víte, vytvářet segmenty (menší skupiny), kterým e-mail odešlete, abyste ho neposílal všem (myšleno i těm, které by to nemuselo zajímat). Napište mi e-mail s konkrétnějším případem. Rád Vám s tím poradím.
      Hezký den
      Janek

Napište komentář